17-годишна българка остана на летището в Мадрид, въпреки че имаше билет за София. Историята на младата Зорница развълнува социалните мрежи.

Мадрид е мястото, където 17-годишната Зорница смята да учи висше. Отива да разгледа офертите на университетите. Пътува сама с подписана от родителите декларация.

Преди обратния полет се чекира онлайн. Но вместо бордна карта получава от "Уиз ер" съобщение да отиде на гише.

 

 

 

„Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място”, разказва пред bTV Зорница Коцева.

Така момичето се отправя към изхода за самолета, където я спират. „Точните му думи бяха: Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг”, спомня си Зорница.

„Не безсилен, ти си отчаян от всичко, не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш”, споделя Мария Димова, майка на Зорница.

 

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. Превозвачът призна за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи.

Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.Тя е била своевременно информирана за ситуацията и е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатената цена на билета си.

Зорница казва, че не е подписвала подобен документ. Поуката за нея е, че не може би не трябва да пътува с тази авиокомпания.

В такава ситуация, авиокомпанията първо е „длъжна да потърси доброволци, които да се откажат, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване”, казва Соня Спасова от Европейски потребителски център.

"Уиз Ер" позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) за най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи.