Целият свят е обезпокоен от разпространението на фалшиви снимки и видеа. По всичко личи, че компанията Adobe, която създаде редица страхотни инструменти за редактиране на изображенията и видеозаписи, също се опасява от това. Adobe представи своите нови разработки, направени съвместно с учените от Калифорнийския университет, в които се използва машинно обучение за разпознаване манипулациите върху лицата.

Компанията явно заделя големи ресурси за решаването на този проблем. Миналата година специалистите на Adobe създадоха инструмент, в който се използват алгоритми с елементи на изкуствен интелект, който може да открива редактирани медийни файлове, върху които са приложени инструменти за клониране, премахване на обекти и използване на слоеве.

„Въпреки че се гордеем с влиянието, което Photoshop и другите креативни инструменти на Adobe оказаха на света, ние също така признаваме етичните последствия от тази наша технология. Фалшивото съдържание е сериозен и актуален проблем“ – се казва в блога на компанията.

Новият алгоритъм е специализиран в разпознаването на промени, направени с инструмента Photoshop Liquify, който често се използва за коригиране формата и изражението на лицето. Използване е невронна мрежа, която е обучена чрез двойки изображения, включващи оригиналната и коригираната с Liquify снимки.

Ефективността на ИИ алгоритъма е впечатляваща. Хората успяват да разпознаят около 53% от коригираните изображения, докато алгоритъмът определя промененото изображение в 99% от случаите.