Варна. Годишно държавата плаща по 1.5 млн. лева за издръжката на ферибота, който жителите и гостите на Белослав ползват, за да преминат от единия до другия бряг на плавателния канал. Това каза за Радио „Фокус“ – Варна кметът на Общината инж. Деян Иванов. По думите му за миналата година фериботът превежда 130 000 пътници и 500 000 автомобила. В момента той прави курс на всеки 10 минути. Кметът на общината обясни, че от 2010-та година, когато е построен този ферибот, до ден днешен почти не спирал да работи. Той допълни, че фериботът започва работа в 4.00 часа сутринта и продължава до 00.10 часа през нощта. "На две години по един месец му се прави класов ремонт и два пъти в месеца се спира за зареждане на гориво, за смяна на консумативи, преглед и така нататък. През другото време фериботът работи постоянно“, обясни инж. Деян Иванов. По думите му, за да се намери начин да бъде преодоляно водното препятствие, преди три години администрацията му е започнала предпроектно проучване за намиране на други варианти. Така се е стигнало до идеята за направата на подземен тунел, който да е дълъг около два километра и да бъде с височина около 25 метра. Тъй като все още изпълнител, избран от Европейската инвестиционна банка има за задача да изготви анализ, от Общината не са изчислявали колко точно ще струва съоръжението. За изграждането му обаче няма да се налага отчуждаване на частни терени. Подземната връзка ще е и по-рентабилна от вдигащ се мост над канала, коментира кметът. Той посочи, че в град Белослав автомобилите са се увеличили в пъти, а от алтернативна пътна артерия се нуждае и бизнесът в района, който с всяка година се разраства.
Диана СТОЕВА