CNBC съобщи, че Google в продължение на вече много години проследява всички покупки, направени от всеки потребител. Дори и покупките, извършени без използването на онлайн услугите на интернет гиганта.

Журналист на CNBC откри в интересната уеб страница „Покупки“ списъка с всички стоки, закупени от Amazon, iTunes и други интернет магазини, считано от 2012 година. Общото между тези продукти е потвърждението за всяка една закупена стока, пристигнала в Gmail. Журналистът публикува и голям списък с покупки, за които отдавна е забравил. Той с учудване видял съставената подробна история – карта на Starbucks, нов Kindle от Amazon, покупките в iTunes и т.н.

1 от 2

Единственият начин да се състави подобен списък е електронните писма да се прочетат, да се анализират и да се класифицират направените покупки. По принцип се счита, че това е лична информация.

Google заяви, че е създал тази страница с историята на покупките единствено за удобство на потребителите. Тя се вижда единствено от конкретния потребител и не се използва за таргетиране на реклами. И още, тази информация може да бъде премахната по всяко време.

CNBC провери и се убеди, че няма лесен начин за премахване на тази история на покупките. Няма как да се премахне един ред от историята на покупките, без да се изтрие писмото в Gmail. Тоест, за да се изчисти цялата история, писмата трябва да се изтриват едно по едно.

Google многократно е заявявал, че не използва писмата в Gmail за персонализирана реклама и обещава да не продава личната информация на рекламодателите, освен ако самият потребител не е помолил за това.

Но това е факт – по неясни причини Google събира информацията от Gmail за извършените покупки и я натрупва в специалната уеб страница „Покупки„. По всичко личи, че твърде малко хора знаят за това.