Стара Загора. 21 автомобила, излезли от употреба, са принудително премахнати през 2018 година от междублокови пространства и общински паркинги в Стара Загора. Това съобщиха от Общината. Освен при обход на инспекторите, отговарящи за спазването на Наредбата за управление на отпадъците и за опазване на чистотата на територията на общината, то десетки проверки са извършени и по сигнали на граждани. Те са забелязали паркирани от дълго време коли, видимо в лошо състояние, на които липсват стикери за техническа изправност или са без регистрационни табели.
Включването на МПС в процедурата по доброволно или принудително преместване от държавна или общинска собственост включва връчване на предписание на собственика, след което започва да тече 14-дневен срок, в който е редно автомобилът да бъде премахнат. Според нормативната уредба – преместването му на друга локация, освен частен имот или специализирана площадка за разкомплектоване, не спира вече стартиралата процедура.
От общо 244 протокола за техническо състояние, съставени по Наредбата, за 2018 година - 158 от описаните МПС са доброволно преместени. 46 броя са Актовете за установяване на административно нарушение, съставени заради неизпълнение на съставеното предписание.
Сигнали за излезли от употреба автомобили може да бъде подадена на безплатния Горещ телефон на Община Стара Загора - 0800 157 37.