В Пловдив ще се проведе Общо събрание на Съюза на международните превозвачи, на което ще бъдат обсъдени проблемите с Мобилен пакет I, недостигът на шофьори и новите продуктови такси. 

Във форума ще участват зам.-министърът на транспорта Ангел Попов, евродепутатът Ангел Джамбазки и представители на администрацията на Европарламента от сектор „Транспорт“. 

Очаква се делегатите да излязат с декларация  за общи действия за постигане на ефективни резултати по спорните въпроси и с позиция относно протестите като форма за решаване на проблемите.

Припомням – т. нар. . "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни, като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да изкарват в хотел. Проблемът е, че превозвачите от Източна Европа не могат да поемат такива разходи. Новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми. 190 000 български шофьори може да останат без работа.

Необявена икономическа война между западно- и източноевропейските страни – така експертите определят дебатите около т. нар. "пакет за мобилност".

България категорично се противопоставя на новите текстове, предложени в пакета за мобилност, свързани с тежкотоварните превози, заяви министърът на транспорта Росен Желязков. Той подчерта, че червената линия, от която страната ни няма да отстъпи, е въпросът, свързан с връщането на водача и превозното средство на всеки 4 седмици, както и някои от темите, свързани с командироването, каботажа и престоя в кабината.

Министър Росен Желязков обясни, че за съжаление на този етап България не може да събере необходимото блокиращо малцинство от 12 държави членки, които имат не по-малко от 35% от населението, защото при гласуването се вземат предвид гласовете, а не такива етични въпроси като честно или нечестно.

И още:

Шофьори на тирове и автобуси заплашват с протести, заради събирането на продуктова таксаОт Съюза на международните превозвачи се обявяват срещу наредбата на Министерския съюз от юли тази година, която налага налогът да се плаща за всички нови и употребявани камиони и автобуси.От бранша настояват събирането на продуктовата такса да спре.

Превозвачите внесоха жалби във Върховния административен съд. Решението на съда се очаква на 19 ноември.

Пред БНР Ангел Траков от Съюза на международните превозвачи заяви, че наредбата на МС всъщност нямала нищо общо с чистия въздух.