Средно около 300 000 автомобила напускат столицата при по-дълги почивни дни. Много граждани ще съберат почивните дни с тези около Георгьовден. Това каза пред журналисти началникът на сектор „Пътен контрол“ в отдел „Пътна полиция“ към ГД „Национална полиция“ гл. инспектор Росен Рапчев.
„Всяка една по-дълга почивка допринася за по-сериозно изнасяне към курортите. Създадена е организация на всички входове и изходи на София“, посочи гл. иснп. Рапчев, цитиран от "Фокус".
По думите му на всички „тапи“ ще има полиция, която ще подпомага трафика, като най-тежките участъци са изходите на София. „Много натоварено ще е движението по автомагистрала „Хемус“. В момента е пусната само едната тръба на тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“. Там се очаква да се образуват колони“, коментира той.
Началникът на сектор „Пътен контрол“ припомни, че в първия и последния почивен ден има забрана за движение на тежкотоварни автомобили, с изключение на тези, които са на температурен режим и пренасят живи животни. „Много от шофьорите и водачите използват аварийните ленти за придвижване. Това създава изключително голямо препятствие, ако се случи някакъв инцидент“, каза още той.
Според него навлизането в аварийна лента е условие, което при инцидент може да доведе до възпрепятстване на спешната помощ. „Алтернативни маршрути за движение, когато се образуват задръствания, винаги има, не е нужно да се обявяват. Не можем предварително да определим къде ще се образуват големите тапи“, коментира инсп. Рапчев.
По думите му на всички „тапи“ ще има полиция, която ще подпомага трафика, като най-тежките участъци са изходите на София. „Много натоварено ще е движението по автомагистрала „Хемус“. В момента е пусната само едната тръба на тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“. Там се очаква да се образуват колони“, коментира той.
Началникът на сектор „Пътен контрол“ припомни, че в първия и последния почивен ден има забрана за движение на тежкотоварни автомобили, с изключение на тези, които са на температурен режим и пренасят живи животни. „Много от шофьорите и водачите използват аварийните ленти за придвижване. Това създава изключително голямо препятствие, ако се случи някакъв инцидент“, каза още той.
Според него навлизането в аварийна лента е условие, което при инцидент може да доведе до възпрепятстване на спешната помощ. „Алтернативни маршрути за движение, когато се образуват задръствания, винаги има, не е нужно да се обявяват. Не можем предварително да определим къде ще се образуват големите тапи“, коментира инсп. Рапчев.