Компанията Tesla много се различава от другите автомобилни производители освен по всичко друго, а и по липсата на каквито и да било схеми за обновяване на електромобилите. Мъск често въвежда най-различни промени, непрекъснато подобрява параметрите на своите електромобили и понижава тяхната цена. Днес, един ден преди датата за публикуване на тримесечния финансов отчет, Tesla анонсира интересни обновявания. Очакванията са това тримесечие да не е печелившо, понеже компанията започна да продава електромобили в Европа и Китай, доходите от което ще се реализират малко по-късно.

Tesla обнови Model S и Model X. Флагманските седан и кросоувър имат ново задвижване, в което се използва същият синхронен електродвигател с постоянни магнити, какъвто е поставен в Model3.

Идеята е следната. Електродвигателят с постоянни магнити е поставен на предната ос и се използва в началото на движението, както и в рекуперацията на енергията при спиране. На задната ос е поставен асинхронен електродвигател, който се включва, когато е необходима допълнителна мощност. Производството на новите версии Model S и Model X стартира тази седмица в заводите на Tesla във Фримонт, Калифорния. Новите модификации вече могат да бъдат предварително поръчани в САЩ.

New Model S has 370 mile / 595 km range https://t.co/D6bY7F2wUT

— Elon Musk (@elonmusk) April 24, 2019

Тези модификации промениха много неща. Първо, повишена е динамиката на ускорението и електромобилите по-бързо се ускоряват от 0 до 100 км/ч. Второ, увеличил се е пробегът при същия капацитет на акумулаторния блок. Електромобилът Model S версия Long Range с едно зареждане на акумулаторните батерии се може да измине не 540 км, а 600 км, което съвсем не е малко. Пробегът на модела Model X сега достига 520 км.

В рамките на Tesla Investor Autonomy Day компанията показа на журналистите от Motor Trend тестово пътуване с новия Model S. Този електромобил с едно зареждане измина 578 км по маршрута от Фримонт до Лос Анджелис, като изразходва 83 kWh. Проверката след пристигането показа, че са останали още 11% енергия. Тоест, в реални условия може да се разчита на пробег от 640 км.

Сред другите промени са новите смазочни материали, подобрения в охладителната система, нови лагери и редуктори, както и новото изцяло адаптивно пневматично окачване, което отчита особеностите на пътя и стила на шофиране.

И още, новите Tesla Model S и Model X могат да използват фирмените зарядни станции Supercharger V2, при които се зареждат 1,5 пъти по-бързо.

Интересно е, че Tesla върна в в своята ценова листа по-достъпния вариант Standard Range с малко по-слаб акумулаторен блок, а притежателите на по-старите Model S и Model X след обновяване до версия Performance, получават опцията Ludicrous Mode безплатно. Това не е малко, понеже активирането на Ludicrous Mode досега бе с цена $20 000.