Сандански. Ще направим всичко възможно приложението LIMA да бъде подобрено и да бъде съвместимо с тол-системата. Това каза на брифинг след откриването на лот 3.3 от АМ „Струма“ инж. Светослав Глосов, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, предаде репортер на Радио „Фокус“-Пирин. Той уточни, че приложението LIMA непрекъснато дава проблеми, тъй като много бързо се развиват технологиите в мобилните услуги и трудно може да се наваксат измененията в софтуерите. Инж. Глосов допълни, че от АПИ имат забележки към доставчика на приложението, тъй като реакцията му относно новите технологии е много бавна, но ще опитат да поправят това.
„Снегът не ни изненада – имаше готовност от страна на пътноподдържащите фирми. Единствено може би закъснение се получи при започване на почистването в района на Кюстендилска област от АМ „Струма“, но фирмата ще бъде санкционирана. Въпреки всичко ние сме спазили нормативните срокове“, заяви председател на УС на АПИ. Той уточни, че много малко хора се замислят, че според норматива за автомогистралите, срокът за почистване на снега е 2 часа след спиране на снеговалежа. По думите му в Западна Европа и САЩ когато започне такъв снеговалеж просто затварят пътя, а ние българите искаме винаги някой да е пред нас и да чисти. Инж. Светослав Глосов подчерта, че е направено всичко възможно пътищата да бъдат проходими. Той добави, че на АМ „Хемус“ товарни автомобили са си позволили да навлязат в зона, забранена за тях, заобикаляйки знаците, след което съответно са били санкционирани. „Вчера и на АМ „Хемус“, и на АМ „Струма“, бяха задръстени аварийните ленти, и се наложи служители на пътноподдържащите фирми да молят един по един шофьорите да се изместят, за да минат снегорините“, коментира инж. Глосов. Той призова щофьорите да се движат с автомобили с хубави гуми, които са пригодени за тези условия и ако има възможност да не тръгват на път в такава обстановка.
Натали СТЕФАНОВА