Почти 2 милиарда души по целия свят страдат от наднормено тегло. Според последните данни на Световната здравна организация, страната ни е на пето място в Европа по затлъстяване при децата. От наднормено тегло страдат 2 милиона българи, а 1 милион се борят със затлъстяването. 

На фона на тези тревожни данни е добре да поговорим за това как лесно да свалим излишните килограми, които не ни дават мира. 

Специалистите в тази област посочват няколко причини, поради които трупаме на излишни килограми. На първо място, това е свързано с начина на живот - седим непрекъснато на стола, не се движим активно, придвижваме се само с автомобилите си, преяждаме на срещи с приятели, а семейните събирания по празниците сме превърнали в култ към храната.

Посттравматичните стресови разстройства, тревогата, депресията и  неумението да се справяме със стреса също се отразяват негативно върху теглото ни. Начинът на хранене също играе огромна роля върху килограмите. 

Съществуват и медицински причини, които оказват влияние върху теглото ни. Сред тях са нарушената функция на щитовидната жлеза, продължителният прием на медикаменти... Към медицинските причини спада и генетичната предразположеност към наднормено тегло, но диетолозите смятат, че на генетиката може да се окаже влияние.  

Познатите ни режими за отслабване всъщност са много неефективни, защото всяка диета така или иначе води до възстановяването на загубените килограми. Когато се подложим на някакъв хранителен режим, ние губим килограми, но след като се върнем към обичайния си начин на живот и хранене, те се връщат отново, плюс бонус от още няколко, тъй като гладуването е подложило организма ни на стрес

Диетите могат да бъдат и много опасни, защото при неграмотно отношение, могат да доведат до хранителни разстройства като анорексия, булимия, компулсивното преяждане и други. 

Как тогава правилно да се разделим с излишните килограми?

Специалистите смятат, че единственият начин да отслабнем ефективно, е като променим начина си на живот и навиците си. Най-важното е да изменим начина си на хранене, да намалим употребата на  прости въглехидрати и животински мазнини, да се храним балансирано и да не пропускаме хранения. 

Освен това трябва да започнем да се движим повече, да ходим колкото се може повече пеша. Ще се наложи и да се откажем от тежките празнични трапези и култа към храната. 

Не използвайте храната като развлечение! А в случай на болест или психическо разтройство, незабавно потърсете помощ от специалисти. 

Днес ще ви предложим и няколко прости съвета, с които да намалите теглото си  в домашни условия. Можете да започнете да ги следвате още от днес! 

Водата намалява теглото. Пийте по 2 литра дневно: по една чаша преди първото и последното хранене, а когато излезете навън, винаги носете по една еднолитрова бутилка със себе си. 

Яжте повече зеленчуци. Вместо една филия хляб или излишните 50 грама макарони, си направете богата салата за обед, а като гарнитура към вечерята сложете в чинията си не една, а цели три краставици. 

Добре е хлябът, който купувате от магазина, да е пълнозърнест, а оризът - кафяв. Откажете се от бекона и другите тлъсти меса. Сведете употребата на захар до минимум, а за десерт хапвайте банани и сушени плодове. 

Ограничете консумацията на алкохол. Ако сте на парти, е добре след първата чашка да преминете на безалкохолни или низкокалорийни напитки. 

Водете активен начин на живот. Отделяйте по 5 минути за гимнастика на работното си място или пък се разходете за 15-ина минути в обедната почивка. Ако разполагате с повечко време, можете да потренирате един час във фитнеса. 

Яжте бавно и правете малки паузи между отделните хапки. Така организмът ви ще разбере сам кога се е наситил и няма нужда от повече храна. 

В момента, в който се избавите от един вреден навик и добавите един полезен, не забравяйте да се похвалите. Наградете се с някаква дреболия като нов маникюр, спане до обед през уикенда или един ден сред природата! /jenata.blitz.bg