Над 50 000 деца в цялата страна ще получат талони за безплатен стоматологичен преглед през октомври 2018 г. Прегледи ще се извършват в повече от 250 стоматологични кабинета, в които работят близо 400 зъболекари. Това е част от кампанията за устна хигиена “Веселите зъбки”, която се организира за шеста поредна година от dm-България и Сдружението на българските зъболекари (СБЗ). Талоните се разпространяват във всички 73 магазина на dm в специална брошура. 

Целта на инициативата е да помогне на родителите да се погрижат за здравето на зъбите на своите деца и да образова хората за ползата от правилната устна хигиена още от най-ранна възраст, с появата на първото млечно зъбче. Това е много важно, тъй като според статистиката на СБЗ, България е на едно от първите места в ЕС по заболявания на зъбите при децата. Според последните проучвания, 71% от децата на възраст 5 и 6 години и 79% от 12-годишните имат поне един кариес. Ето защо ранната грижа за устната хигиена и редовната профилактика са изключително важни. 

Председателят на Сдружението на българските зъболекари д-р Анатолий Кънев заяви, че много родители напълно игнорират грижата за млечните зъбки, тъй като разчитат да няма проблеми след смяната им с постоянни. 

“Това е дълбоко невярно. Грижата за зъбите трябва да започне, преди детето да навърши една година и е добре отрано да има изградени навици да посещава зъболекар. Така могат да бъдат избегнати редица здравословни проблеми. Все пак, зъбките не са изолирани от тялото и едно възпаление, нелекувано навреме, може да доведе до усложнения с ушите, гърлото или други органи”, обясни д-р Кънев. 

Раздаването на талоните за безплатен стоматологичен преглед ще започне на 4 октомври във всички магазини на dm в 25 града в България. За родителите с деца на възраст 3-7 години са предвидени 30 000 пакета, които включват: брошура с талони за безплатен преглед и отстъпка за избрани продукти за устна хигиена, подарък продукт за грижа за зъбките на най-малките и забавен пъзел “Веселите зъбки”, който след сканиране със смартфон “оживява” и чрез забавна песничка учи малките деца как да мият зъбите си. 

Допълнително 20 000 родители с деца до 7 години ще могат да получат на касите в магазините на dm брошури с талони за безплатни прегледи и отстъпка за стоматологични продукти. 

Предишните издания на инициативата “Веселите зъбки” показаха, че тя се радва на огромен интерес. За улеснение на хората, е предвидена и възможност за изтегляне на брошурата с талони от интернет страницата www.dm-drogeriemarkt.bg/.

Със старта на кампанията започва и конкурсът “Нарисувай ми приказка”, в който могат да участват деца от детски градини в страната. Творби ще се приемат както от индивидуални участници, така и от името на цели групи. 

Наградите са три семейни посещения в “Музейко” за самостоятелни творци, като dm България ще поеме разходите за транспорт или нощувка, ако спечелилите не са от София. Групите, включили се в конкурса, ще се борят за 10 посещения на куклен театър в рамките на инициативата “Нощ на театрите”.