Седалки, подобни на популярните копчета на шадравана, ще има на няколко места на брега на Марица, за да гледаме реката. Това разказаха строителите, които с шеметни темпове са подкарали ремонта на крайбрежния булевард.

Оригиналните пейки от специално дърво ще бъдат монтирани върху подпорната стена. Старият парапет, който беше ръждясал и изрязан почти по цялата дължина от Панаирния мост до Адата, е свален. Премахната е и износената облицовка. Върху бетона на подпорната стена слагат мрежа, а отгоре - нов метален парапет. Стената по цялата крайбрежна ивица ще се облицова с гранитен камък, пише "Марица".

Цяла армия работници, въоръжена със строителна техника - камиони, валяци, багери и асфалтополагаща машина, гони неофициално обявения пусков срок 15 септември. Трасето е подхванато от двете му страни от фирма „Драгиев и ко” и подизпълнителя „Пътинженеринг”. „По договор строителите имат още няколко месеца до крайния срок, но ръководството на „Драгиев и ко” е поело ангажимент лично към мене, че ще отворят булеварда за движение до началото на учебната година”, сподели кметът Иван Тотев. 

Реконструкцията започна на 2 юли, но вече е свършена голяма част от работата - подменени са водопровод и канализацията, почти изцяло е положена кабелна мрежа, насипана е каменно-трошена настилка. В края на миналата седмица валяци трамбоваха основата, за да е здрава, след което ще се полагат битум и асфалт. 

„Работят много съвестно, бързо и качествено”, похвали строителите Венцислав Панайотов от магазина за козметика. Не се дразни, че вече два месеца пътят пред неговия обект е разкопан. „Още малко търпение и ще стане много по-добре за всички нас”, мъдро казва мъжът. 

Половината от тротоарите от южната страна вече са с нова настилка. Тя се прави от вибропресованите плочи в светлосиво с ивица павета до бордюра, какъвто кант има на бул. „Руски” ,„Васил Априлов”, "Шести септември". Тротоарът изглежда по-широк и според строители е разширен с половин метър. Пътното платно си остава в същия габарит, уверява Иван Тотев. 

Ремонтът на бул. „Марица юг” се финансира по оперативна програма „Региони в растеж”. След като го отворят за движение, строителите ще продължат да работят покрай брега. Част от подпорната стена до Адата е разрушена и трябва да се надгради. Покрай дигата ще се оформи нова пешеходна алея вместо потрошените стари плочки. Между дърветата ще бъдат монтирани детска площадка, фитнес на открито, още една площадка за катерене и сцена с навес. 

Велоалеята, построена също с парите на ЕС, се запазва. На места е прокопана, за да се прекарат кабели за новото осветление. Ще я възстановим, уверяват строителите.