Около 2/3 от българите, които са били в болница през последните 5 години, са „много доволни“ или „по-скоро доволни“ от грижата, която са получили. 1/3 обаче не са останали удовлетворени от грижите, които са получили в лечебните заведения за болнична помощ. Това показва сондаж на „Галъп интернешънъл“ на основата на преки интервюта сред 772 души, проведени между 9 и 16 март, с абсолютно максимално отклонение 3.5% при 50% дялове

Според данните повече от половината българи оценяват разходите от болничния си престой като по-скоро високи или много високи. Отговорите на въпроса дали сумата е справедлива са поделени. Данните подсказват, че обществото ни харесва медицинските грижи и уважава лекарите и труда им, но явно не е убедено в цялостната коректност на системата и най-вече в ценообразуването. Доплащането остава един от основните проблеми за пациентите. Двама от всеки петима, лежали в болница, споделят, че са им се наложили плащания, които смятат за извънредни, допълнителни и необосновани. Данните не са съвършено представителни, защото имат характера на общ сондаж, но показват ясно, че общественото отношение към болничната помощ е по-скоро разделено и не може да се каже, че задоволството преобладава. Грижата за здравето се оценява добре, но грижата за здравеопазването - не съвсем. 

Основните изводи, очертани в „Индекс на болниците“ са: увеличение на броя на лечебните заведения, които предоставят лечение в тези направления; липса на комплексност на предоставяните медицински услуги; неравномерно покритие на 28-те области с предоставяне на медицински услуги; проблем с достъпността на медицинските услуги заради наличието на доплащане; доверие в лекарите и в труда им, но недоверие в здравната система и ценообразуването в нея.