Феновете на Ботев Пловдив са насочили своите погледи само и единствено към стадион Христо Ботев. За тях това е най-важният и най-неотложен сегмент от бъдещото развитие на клуба. По думите на бъдещият собственик и настоящ основен благодетел на клуба Георги Самуилов обследването ще продължи около месец и половина – два. Преди седмица екипът, който ще осъществи въпросната процедура бе на Колежа и се запозна с обекта на място. В последствие доц. Иван Ростовски и колегите му получиха и се запознаха с проекната документация в детайли. Самият доц. Иван Ростовски в единственото му интервю до този момент, което той даде пред PlovdivDerby.com, потвърди, че обследването ще продължи около 2 месеца.

През този уикенд на Колежа бе извършено почистване на основите на трибуните, защото самото обследване изискваше това. Поетапното почистване на строителния обект ще продължи паралелно със самото обследване, научи още PlovdivDerby.com.

Какво обаче включва обследването на един такъв строителен обект и в частност на Колежа. Проверка на PlovdivDerby.com показа, че следващата задача е технически оглед. Той ще се състои в това да се провери, дали изпълнените до момента елементи  отговарят на проекта на конструкцията. Детайлният оглед трябва да установи има ли видими дефекти по изпълнените елемнти до преди стопирането на строителството преди 4 години.

След като проверката завърши ще стартира вземането на проби от вложената вече армировка. Това се прави за да се определи състояние по отношение на корозионни процеси. От тези проби ще станат ясни и якостта на опъна и границата на провлачване. Ще се установи и относително удължение след разрушаване и определяне на дебелина на бетоновото покритие.

Според нашите консултанти от строителния бранш следва да се направи  и сканиране на армировката. Това се налага с цел да бъде изяснена конструкцията на армиране, както и конфигурацията на армировката, като отново ще се следи за съответствието й с проекта, който се изпълнява на бул. Източен:

След като армировката бъде детайлно проверена ще се изготвят и съответните предписания за почистването на „чакащата“ такава, показа още проучването на PlovdivDerby.com. Както е видимо с просто око за 4 години въпросната армировка е придобила доста различен вид от това, което представлява прясно наредена такава, но пък нашите консултанти разкриха, че външният вид може сериозно да лъже и арматурата на Колежа да е в перфектно състояние.

Ще последва проверка на дължините на снаждане на армировката на местата, на които тя е видима. (Правилното конструиране на армировката на стоманобетонните конструкции е също толкова важно за сигурността на конструкцията, колкото и правилното изчисляване и оразмеряване, се казва в част от материалите по темата, които изчетохме при подготвянето на този материал.)

Поредната задача пред доц. Иван Ростовски ще бъде обследването на бетона. От него ще бъдат изрязани така наречените сондажни ядки, а по този начин ще се определи якостта му при натиск, както и дълбочината на карбонизация.

Какво представлява карбонизацията:

(Съществуват множество химични субстанции, които могат да повлияят и понижат алкалността на бетона. Все пак, всепризнатият реагент, който прави това в нормални експлоатационни условия, е въглеродният двуокис (CO2). Този кисел газ, част от атмосферния въздух, реагира с алкалните продукти в бетона и образува карбонати. Процесът, наречен карбонизация, е бавен, но прогресивен и води до понижаване алкалността на бетона под pH 9. Едновременно с това, по протежение на фронта на карбонизация, протича процес на разрушаване на пасивиращия слой на стоманата, определен като депасивация. При наличието на влага и кислород незащитената стомана корозира. Продуктите на корозията се разпространяват повсеместно върху повърхността й.

 Влажността и околната температура оказват влияние върху степента на карбонизацията и атаката на корозията. Установено е, че оптималните условия за този процес са относителна влажност в границите 50 – 75%, при околна температура от 20 до 40°C. Следва изводът, че климатът, характерен за крайбрежните региони е благоприятен за предизвикване на корозия.)

Следващата стъпка ще е така нареченото безразрушително изпитване на бетона. За целта се използват няколко вида измерватели, показа задълбочена проверка на PlovdivDerby.com. Чрез тях ще се определи якостта на натиск.

Най – важното свойство на бетона като конструктивен материал е якостта на натиск! Това е първото нещо, което прочетохме в Google, след като написахме „бетон“.

Последната задача пред обследващите ще е установяването на състоянието, в което се намира видимата част на хидроизолацията, на местата на стадион Христо Ботев, където такава е изпълнена.

След като всички тези процедури, тестове и замервания бъдат извършени ще се премине към анализирането на получените данни и съответно към изготвяне на експертиза за състоянието на построеното до момента. Предписанията ще бъдат предоставени на футболен клуб Ботев Пловдив, който пък ще ги предаде на фирмата, която ще извършва така бленуваното и чакано довършване на стадиона.

Припомняме ви, че Ботев Пловдив вече анонсира, че резултатите от обследването ще бъда обявени пред обществеността.

Както вече ви съобщихме предстои и поставянето на видеонаблюдение на строителния обект.

Какво е известно Ботев Пловдив трябва да изпълни инвестицията си по концесионния договор за стадион Христо Ботев до 13.03.2020г., а до тогава остават точно:

612Дни 17Часове 26Минути 29Секунди

Текстът, снимките и графиките в тази публикация са плод на сериозно проучване и труд на екипа на PlovdivDerby.com. Всяко тяхно използване без изричното разрешение на PlovdivDerby.com ще бъде считано за нарушаване на авторските права на медията!!!