След като снимки на лидера на Северна Корея Ким Чен Ун как се разхожда из бар на покрива през нощта преди безпрецедентната среща с президента на САЩ Доналд Тръмп се появиха из социалните мрежи, американски граждани започнаха да питат: "Къде е Сингапур?".

"Сингапур" , малкият град-държава в Югоизточна Азия, който изигра ролята на домакин на преговорите за денуклеаризация по-рано тази седмица, беше най-търсеното нещо в интернет търсачката на Google в САЩ в понеделник – над 2 млн. пъти.

Свързаните търсения в рамките на тези 24 часа бяха: "Къде е Сингапур", "среща в Сингапур" и "време в Сингапур".

Сингапур твърди, че е похарчил 15 млн. долара за срещата – данни, които разгневиха някои граждани. Въпреки това маркетинг експерти твърдят, че медийното отразяване на събитието може да струва над 10 пъти повече.

"Тя позиционира Сингапур на картата за международната публика", коментира Оливър Чонг, изпълнителен директор Комуникации и маркетинг в Турисическия борд на Сингапур.

Туризмът носи около 4% от БВП на Сингапур годишно. Посещенията от туристи са достигнали рекордните 17,4 млн. миналата година, насърчени от Китай (неговият топ пазар) и Индия.

Само преди няколко месеца лайфстайл списанието Time Out класира Сингапур сред най-невълнуващите градове в света.

Андрю Дарлинг, главен изпълнителен директор и основател на комуникационната агенция West Pier Ventures, заяви, че генерирането на такава публичност, каквато Сингапур получи от домакинството на срещата, би струвало над 200 млн. сингапурски долара.

Компанията за медийни анализи Meltwater заяви, че отразяването в рамките на трите дни около срещата се равнява на реклама за около 270 млн. долара.

Онлайн туристическата агенция Expedia заяви, че нейните данни показват търсенето на пътувания до Сингапур от клиенти от цял свят е нараснало с 58% в периода 10-11 юни, в сравнение със същите дни през 2017 г. Скокът на търсенето от страна на базирани в САЩ клиенти е 220%.

Още анализи четете в сайта на Investor.bg