Стартира проектирането на Източния обход на Пловдив в посока морето. Идеята на АПИ е за обособяване на  локални платна и безконфликтно преминаване по Околовръстния път. 

По подобен начин е реализиран и софийският околовръстен път. Затова започваме ново задание за проектиране и процедура за проектиране от кръговото движение на жп прелеза до автомагистрала "Тракия". Това съобщи председателят на УС на АПИ Дончо Атанасов.  Той обеща, че средствата ще са от бюджета на АПИ.  

Днес се проведе поредната работа среща в областната управа, където се обсъдиха етапите на големите пътни проекти в Пловдив и областта.

Атанасов съобщи, че скоростният път Пловдив –Асеновград е спрян за изпълниние по време на зимното поддържане и ще бъде пуснат от началото на март. 

Там предстои да се изградят нови две кръгови кръстовища - едното до ж.п прелеза, и второто до Долни Воден. Паралелно тръгва проектиране на локалните платна на пътя Пловдив-Асеновгард, където вече е преминала тежката процедура по задания. В най-скоро време ще се съгласуват всички проекти за реализация на локалните платна от институциите, уточни още инж. Атанасов. 

След това ще има процедиране на Подробни устройствени планове /ПУП/ от трите общини. Там следва да се реализира скъпоструваща процедура по отчуджаване, защото това ще е финансов удар за общините, прогнозира още пътният шеф. Той обеща и в кратки срокове да пусне тръжната процедура за първото кръгово кръстовище до Пловдив в посока Асеновград. Целта ни е да има минимални отчуждителни процедури, уточни Атанасов. 

Предвижда се Източният обход да е 5,5 км, като община Пловдив има задача за завърши проектиране на локалните платна с цел съседните предприятия и офиси. Доста тежки решения имаме да реализираме с инженерна инфраструктура, заяви още Атанасов.