Рекламният бранш в Пловдив ще внесе искане готвените промени в Наредбата за поставянето и ползването на рекламно–информационни елементи върху недвижими имоти на община Пловдив да не се гласуват на предстоящата сесия на местния парламент на 23 януари. Това заяви в ефира на Дарик председателят на Асоциацията на външна реклама в Пловдив Венцислав Иванов.
 
По думите му, ако промените влезнат в сила, то 90% от всичките 360 билбордове в града ще бъдат премахнати, а това ще доведе до тежки финансови загуби в бранша, защото договорите за реклама са разписани до края на годината.
 
По думите му, от бранша са заявявали нееднократно желание да бъдат въведени правила по отношение на поставянето на билбордовете, така че видът им да е естетически, да не създават опасност за шофьорите и гражданите, както и да бъдат разписани местата, където да бъдат поставени.
 
За съжаление обаче, досега отговор на писмата ни да Община Пловдив няма. Затова ще настояваме преди промените да бъдат облечени в законова рамка, да бъдат обсъдени с нас, бизнеса“, подчерта Иванов.
 
По думите на зам.- кмета с ресор икономика Розалин Петков, в Община Пловдив не са правили изчисления колко от билбордовете ще бъдат премахнати, ако така предложените промени влезнат в сила. Той обаче изрази съмнение, че техният брой представлява 90% от всичките.

Направили сме две срещи по казуса, на които от бранша изразиха своите притеснения. Разговорите ще продължат. Гратисният период, който се предвижда в Наредбата, е 6 месеца“, заяви той.
 
И двете страни подчертаха в ефира на Дарик, че са готови на конструктивен диалог, така че да се постигне консенсус.

Припомням, че според документа, качен на сайта на градската администрация, се забранява поставянето на рекламни елементи и билбордове на разстояние минимум 15 метра преди улици от първостепенната мрежа и на 10 метра от второстепенната такава,  както и на 3 метра след кръстовище. Въвежда се и зона с ограничителен режим в Централната част за поставянето им.