Новите 15 автобуса "Соларис”, с които Градски транспорт ще се сдобие по втората фаза на Проекта за интегриран градски транспорт, ще са във Варна след около 5 месеца. Това съобщи за "Дарик" изпълнителният директор на общинското транспортно дружество Злати Златев.

Договорът с полската компания Solaris Bus & Coach е подписан на 27 октомври. За 15-те автобуса Solaris new Urbino 12 ще бъдат платени 7 565 420 лева с ДДС (цената на една машина излиза 504 361 лева). В цената е включена доставката на дизеловите бусове от Полша до Варна и обучение на 50 водачи и 10 сервизни специалисти, които ще се ангажирани с новата техника. Автобусите ще имат гаранция 4 години или 320 004 км пробег.

На външен вид новите единични "Соларис”-и няма да се различават по нищо от старите. Ще бъдат обаче с по-мощни климатици и стандарт за емисии Евро 6 (старите са Евро 5). Ще бъдат снабдени отвън и отвътре с информационни табели за указване на маршрута. Ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение, която включва 4 IP камери, възможност за съхранение на информацията за минимум 14 дни и опция за наблюдения в реално време както от шофьора, така и от центъра за контрол и управления на трафика.

Днес или утре ще бъде преведена авансовата вноска по договора. След това, според контракта, в рамките на 45 дни фирмата трябва да предостави автобус-прототип за одобрение. Срокът за доставката на 15-те нови машини е 118 дни и започва да тече от датата на подписване на протокола за одобрение на прототипа.

Обществената поръчка се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж" и на практика е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Участниците в процедурата по избор на изпълнител бяха две фирми.

"Джеми” ООД обаче беше отстранена от участие в процедурата, тъй като е предложила оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на процедурата. Фирмата не е посочила пробег в гаранционния срок за силовите агрегати на автобусите. Комисията отчете и още няколко пропуска - не е било отбелязано къде ще се намира двигателят и дали автобусите ще отговарят на изискването за нисък под.